#12 DEN KEDELIGE JULEKALENDER
– fragmenter af hverdagen



Da jeg kommer gående hen ad grusvejen, hører jeg ensartede, rytmiske slag, der bliver gradvist kraftigere, mens jeg nærmer mig, og snart kan jeg se, hvad der foregår. I en have står en mand og er ved at fælde et meget højt træ med en økse. Han har hugget et stort, kileformet hak i stammen, og netop som jeg passerer, begynder træet at knage som tegn på, at stammen er ved at brække over.

Manden løber væk fra træet med øksen i hånden, og et øjeblik efter er træet på vej ned mod jorden. Men det når aldrig så langt. På vejen bliver træstammen standset af husets tagudhæng, som den rammer med et tungt bump. Knækkede tagsten rutsjer ned ad det skrå tag og klirrer mod flisegangen foran huset.

Hoveddøren går op, og en kvinde med et forklæde på kommer ud. Hun løber hen over græsplænen med retning mod manden og standser et par meter fra ham. De kigger begge op på træet, der ligger hen over det knuste tag. Derefter ser de på hinanden.

Ingen af dem siger noget.

Kategori: . Bookmark permalink.

6 svar på #12 DEN KEDELIGE JULEKALENDER
– fragmenter af hverdagen

  1. Erik Hulegaard skriver:

    Medens et hækkeløb af en forsikringssag ruller afsted, kunne tanken formes, at en bæver helt sikkert have foretaget operationen med større akkuratesse!

  2. Eric Bentzen skriver:

    For nogle mænd er gør det selv-trangen som en urkraft.

  3. Uffe Jerner skriver:

    @Erik Hulegaard. Du har sikkert ret, men det træ havde nu nok været en lidt for stor mundfuld for en bæver :)

  4. Uffe Jerner skriver:

    @Eric Bentzen: Ja – og så er vi nogle, for hvem urkraften er en trang til at betale sig fra alt besværligt arbejde ...

  5. Ellen skriver:

    Jeg tør vædde på, at der er blevet sagt mange ord ganske kort tid efter denne hændelse :-D

  6. Uffe Jerner skriver:

    @Ellen: Det tror jeg, du har ret i!

Skriv en kommentar