#3 DEN KEDELIGE JULEKALENDER
– fragmenter af hverdagen



Jeg går en tur rundt om Lyngby Sø i det dejlige vejr. Midtvejs får jeg øje på en solbeskinnet bænk, som jeg sætter mig på for at nyde den smukke udsigt over vandet. Et øjeblik efter kommer der en gammel dame på min alder og sætter sig klos op ad mig.

På brystet har hun siddende et stort, blåt HOLD AFSTAND-badge.

Kategori: . Bookmark permalink.

8 svar på #3 DEN KEDELIGE JULEKALENDER
– fragmenter af hverdagen

  1. Erik Hulegaard skriver:

    Det smukke køns ikke sjældne ambivalente indstilling er uønsket understreget af en pandemi.

  2. Uffe Jerner skriver:

    @Erik Hulegaard: Måske er badgens formaning i virkeligheden henvendt til virussen?

  3. Henriette skriver:

    Hende kører jeg også i tog med! :-)

  4. Eric Bentzen skriver:

    Sådan er det at være nærsynet.

  5. Uffe Jerner skriver:

    @Henriette: Hahahaha!

  6. Uffe Jerner skriver:

    Eric Bentzen: Nemlig :)

  7. Ellen skriver:

    For tredje gang: Du godeste.
    Det bliver åbenbart en fast kommentar til din kalender :-)
    Det er lidt lige som de gamle mænd, der aldrig spritter hænder af, når de kommer ind i en butik. Samme gamle mænd, der brokker sig over ungdommens manglende hensyntagen ...

  8. Uffe Jerner skriver:

    @Ellen: Jeg vil nødig være årsag til en krig mellem kønnene (altså de to mest almindeligt kendte), men med hensyn til brokkefrekvens i relation til ungdommen tror jeg ikke, det ene køn har noget at lade det andet høre for.

    Bortset fra det, er jeg en af de gamle mænd, der aldrig spritter hænderne af, når jeg kommer ind i en butik. Det har jeg nemlig allerede gjort på vej hen til butikken med min egen håndsprit, som jeg ved præcis hvad indeholder :)

    Men nu vi er ved de forholdsregler, vi er blevet pålagt at overholde i disse tider, er det mig en gåde, at det som regel er gamle mennesker af begge køn, der lader næsen rage ud over mundbindet! Så bliver det for alvor absurd overhovedet at have det på.

    Ak ja, der er mange ting at tage sig til hovedet over i øjeblikket ...

Skriv en kommentar