#4 DEN KEDELIGE JULEKALENDER
– fragmenter af hverdagen



Den skjorte, jeg har fået øje på i vinduet, har nøjagtig den type tern, jeg godt kan lide, men som man næsten aldrig ser mere. Også farvekombinationen falder i min smag. Stoffet er bomuld, som jeg foretrækker, så det er kun størrelsen, der kan være tvivl om.

Normalt bruger jeg størrelse L, men ekspedienten mener, at jeg i dette tilfælde bør vælge XL, fordi flonel altid kryber lidt i vask. Jeg prøver en XL. Den er for lang på ærmerne, som når halvt ned over hånden, og i det hele taget er skjorten for stor, men ekspedienten fastholder sit argument. Jeg lader mig overbevise og går hjem med størrelse XL.

Jeg vasker skjorten på 40 grader og hænger den til tørre. Næste dag tager jeg den på. Den strammer over skuldrene, og ærmerne når kun til midt på underarmene.

Kategori: . Bookmark permalink.

8 svar på #4 DEN KEDELIGE JULEKALENDER
– fragmenter af hverdagen

  1. Erik Hulegaard skriver:

    "Sejrsskjorte" er et sjældent begreb. Det omvendte kan siges at være tilfældet efter den skjortevask. Et renvasket nederlag.

  2. Uffe Jerner skriver:

    @Erik Hulegaard: '... når livets skjorte bliver for kort', synger Shu-bi-dua om i deres sang 'Den røde tråd', men det er muligvis en anden skjorte, de har haft i tankerne.

  3. Eric Bentzen skriver:

    Det var voldsk at krympe så meget ved sølle 40°.

  4. Lene skriver:

    Tak for anledningen til at grine og undskyld :-) Det var da utroligt, måske skal jeg tro min mand, når han siger at de lækre ternede jagt/fritidsskjorter er krympet i vask. Jeg mente det mere var personen, der var vokset ;-)

  5. Ellen skriver:

    Du godeste! ;-)
    Men ... du havde garanteret ikke købt en skjorte af ham, hvis han havde sagt, at du skulle have en XXXXXL ...

  6. Uffe Jerner skriver:

    @Erik Bentzen: Så sandt, som det er skrevet! Men jeg har kun mig selv at takke for miseren: Jeg lod mig besnære af det flotte, ternede stof og fortrængte dets jammerlige kvalitet ...

  7. Uffe Jerner skriver:

    @Lene: Det skal være dig vel undt at grine højt. Der er ingen undskyldning for at ikke at være vågen, når man går på indkøb.

  8. Uffe Jerner skriver:

    @Ellen: Det har du nok ret i :)

Skriv en kommentar